Εκλογή της ηγεσίας την Ανώτατων Δικαστηρίων και του εισαγγελέα του Α.Π από την Βουλή με πλειοψηφία των τριών πέμπτων κατά το πρότυπο των ανεξάρτητων αρχών.
Κατοχύρωση της εσωτερικής ανεξαρτησίας με αναμόρφωση του Ανώτατου Δικαστικού Συμβουλίου, ενίσχυση του αυτοδιοίκητου και ανεξαρτησία του εισαγγελικού κλάδου.
Εισαγωγή εναλλακτικών μορφών επίλυσης των διαφόρων για αποσυμφόρηση των δικαστηρίων (Διαιτησία, διαμεσολάβηση, ηλεκτρονική επίλυση διαφόρων, ποινική διαπραγμάτευση).
Εισαγωγή και επέκταση της τεχνολογίας παντού, μηχανογράφηση όλων των δικαστικών λειτουργιών.
Συνεχής επιμόρφωση των δικαστών.
Συγκρότηση σώματος δικαστικών εμπειρογνωμόνων που θα βοηθούν τους δικαστές σε θέματα εκτός των νομικών γνώσεων(οικονομικά, τεχνολογικά, ιατρικά κλπ.)
δικαστικός Καλλικράτης για καλλίτερη κατανομή των δικαστηρίων.
Άνοιγμα διαλόγου για την ανάγκη και τον τρόπο συγκρότησης Συνταγματικού Δικαστηρίου.
όπως έχει επισημανθεί σε όλα τα Μνημόνια, η καθυστέρηση απονομής δικαιοσύνης μεταξύ άλλων λειτουργεί εισ βάρος της ανάπτυξης. Προτείνω τη δημιουργία θέσων βοηθού δικαστή (κατά τα ισχύοντα στη Γαλλία και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο):
3. Δημιουργία θέσεων Βοηθού Δικαστή (Juge Référendaire) για την επιτάχυνση της απονομής της Δικαιοσύνης.
Δημήτρης Ζαπώνης
8 years ago
Το θέμα είναι τεράστιο και εκτός από τα γενικά και θεωρητικά που περιλαμβάνει η διακήρυξη καλό θα είναι να υπάρξουν ρυθμίσεις για την αξιολόγηση της απόδοσης των Δικαστών και κυρίως να υπάρχουν εξωτερικοί αξιολογητές. Δεν μπορεί να εκδίδεται απόφαση ασφαλιστικών μέτρων, ερήμην, μετά από ένα χρόνο και ο/η δικαστής να μην υφίσταται κυρώσεις. Ο εσωτερικός έλεγχος είναι ανύπαρκτος. Οι άνθρωποι της πράξης ξέρουν τι γίνεται. Τι χάος επικρατεί και τι ασυδοσία. Επίσης να ξεκαθαριστεί το θέμα της νοοτροπίας των Δικαστών που θεωρούν ότι είναι ανώτεροι από όλες τις εξουσίες, ενώ πρόκειται για διορισμένους δημόσιους υπαλλήλους που ούτε τη δουλειά τους κάνουν. Φοβάμαι ότι η δημιουργία συνταγματικού δικαστηρίου σε μια χώρα σαν τη δική μας θα ενισχύσει το πνεύμα ασυδοσίας και παρέμβασης στην πολιτική ζωή του τόπου. Παράδειγμα η Θάνου. Επίσης, να καταργηθεί το Μισθοδικείο, αυτό το αίσχος της δικαιοσύνης. Κλείνω τονίζοντας ότι πρέπει να γίνει σαφές ότι η πρώτη και αδιαμφισβήτητη εξουσία είαι η νομοθετική!
όπως έχει επισημανθεί σε όλα τα Μνημόνια, η καθυστέρηση απονομής δικαιοσύνης μεταξύ άλλων λειτουργεί εισ βάρος της ανάπτυξης. Προτείνω τη δημιουργία θέσων βοηθού δικαστή (κατά τα ισχύοντα στη Γαλλία και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο):
3. Δημιουργία θέσεων Βοηθού Δικαστή (Juge Référendaire) για την επιτάχυνση της απονομής της Δικαιοσύνης.
Το θέμα είναι τεράστιο και εκτός από τα γενικά και θεωρητικά που περιλαμβάνει η διακήρυξη καλό θα είναι να υπάρξουν ρυθμίσεις για την αξιολόγηση της απόδοσης των Δικαστών και κυρίως να υπάρχουν εξωτερικοί αξιολογητές. Δεν μπορεί να εκδίδεται απόφαση ασφαλιστικών μέτρων, ερήμην, μετά από ένα χρόνο και ο/η δικαστής να μην υφίσταται κυρώσεις. Ο εσωτερικός έλεγχος είναι ανύπαρκτος. Οι άνθρωποι της πράξης ξέρουν τι γίνεται. Τι χάος επικρατεί και τι ασυδοσία. Επίσης να ξεκαθαριστεί το θέμα της νοοτροπίας των Δικαστών που θεωρούν ότι είναι ανώτεροι από όλες τις εξουσίες, ενώ πρόκειται για διορισμένους δημόσιους υπαλλήλους που ούτε τη δουλειά τους κάνουν. Φοβάμαι ότι η δημιουργία συνταγματικού δικαστηρίου σε μια χώρα σαν τη δική μας θα ενισχύσει το πνεύμα ασυδοσίας και παρέμβασης στην πολιτική ζωή του τόπου. Παράδειγμα η Θάνου. Επίσης, να καταργηθεί το Μισθοδικείο, αυτό το αίσχος της δικαιοσύνης. Κλείνω τονίζοντας ότι πρέπει να γίνει σαφές ότι η πρώτη και αδιαμφισβήτητη εξουσία είαι η νομοθετική!